ابتدا به ساکن باید به حضورتان برسانم که اگر یک فایل از مجموعه آفیس تحت شبکه باز می شود (یعنی شما فایل اکسل یا ورد را از درایو شبکه "map drive" باز میکنید) و این سنگینی و هنگ کردن شما را اذیت میکند، باید سرورتان و سرعت شبکه مورد بررسی قرار بگیرد! نمی توان به مجموعه نرم افزار های آفیس خُرده گرفت...
 
اولین گام
 
اکسل را باز کنید، به منوی File بروید و گزینه Options را برگزینید.
 
 
در صفحه باز شده و از منوی سمت چپ گزینه Advanced را انتخاب کنید، سپس از قسمت Display تیک گزینه Disable hardware graphics acceleration را بزنید، دکمه OK را فشار دهید.
 
 
گام دوم
 
باز هم به منوی File رفته و گزینه Options را برگزینید. سپس از منوی سمت چپ گزینه Trust Center را برگزینید و روی دکمه Trust Center Settings... کلیک کنید.
 
 
روی گزینه Protected view کلیک کنید، تیک گزینه هایی که در تصویر نشان داده شده را بردارید و روی دکمه OK کلیک کنید.
 
 
گام سوم
 
باز هم به منوی File رفته و گزینه Options را برگزینید. سپس از منوی سمت چپ گزینه Add-Insرا برگزینید و از منوی کشویی Manageگزینه Excel Add-Ins را انتخاب کنید و سپس دکمه Go را کلیک کنید.
 
 
توضیحات در تصویر
 
 
 
باز هم به منوی File سپس Option رفته و روی گزینه Add-Ins کلیک کنید. در کادر Manage و منوی کشویی روی گزینه COM Add-Ins کلیک کنید و روی دکمه GO کلیک کنید.
 
در پنجره باز شده تیک گزینه ها را بردارید.
 
 
گام چهارم
 
با استفاده از دکمه های ترکیبی Windows+R ، کادر RUN را باز کنید. کلمه appwiz.cplرا تایپ کنید. پنجره Programs and Features باز می شود. یا به جای این دستور میتوانید به Control Panel رفته و روی گزینه Programs and Features کلیک کنید. در پنجره باز شده طبق تصویر عمل کنید.
 
 
 
روی دکمه Repair کلیک کرده و گزینه Continue را برگزینید. منتظر پایان یافتنِ Repair باشید و در آخر روی دکمه Close کلیک کنید.
 
 
 
 
گام پنجم (بسیار حساس و مهم)
 
با استفاده از دکمه های ترکیبی Windows+R ، کادر RUN را باز کنید. کلمه Regedit را تایپ کنید.
 
 
پنجره رجیستری باز میشود. لطفا به مسیر زیر بروید.
HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftOffice14.0
 
فولدر Excel را پاک کنید.
 
سپس به مسیر زیر بروید:
 
HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareMicrosoftOffice14.0
 
فولدر Excel را پاک کنید. پنجره Registry Editor را ببندید.
 
 
تنظیماتی که در گام پنجم انجام دادید برای ریست کردن تنظیمات اکسل هست و جای هیچ نگرانی نیست. نرم افزار اکسل را باز کنید. امیدوارم این آموزش مشکل شما را به کل حل کرده باشد.