مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2111
  • بازدید دیروز : 2206
  • بازدید کل : 13043774

برای جلوگیری از کاهش ید در نمک یددار چه باید کرد؟


برای جلوگیری از کاهش ید در نمک یددار چه باید کرد؟

برای حفظ ید در نمک، باید نمک را دور از نور و رطوبت و در ظرف در بسته پلاستیکی، چوبی، سفالی و یا شیشه های رنگی و تیره نگهداری کرد و جهت اضافه کردن آن به غذا در زمان طبخ، نمک را در انتهای پخت اضافه نمود تا ید آن در حداکثر مقدار حفظ شود.

نگهداری و ذخیره نمک یددار بیش از یک سال، موجب از دست رفتن بخشی از ید آن می‌شود.

ید موجود در نمک در برابر نور، حرارت و حتی قرار گرفتن در معرض هوا حساس است و از بین می‌رود، بنابراین نمک ید دار باید در همان ظروف بسته بندی شده اولیه نگهداری شود.

برای نگهداری نمک یددار باید از همان بسته اولیه که نمک در آن قرار دارد، استفاده کرد چرا که بسته‌بندی اولیه در مقابل نفوذ نور مقاومت است.

اگر نمک در نمکدان شیشه‌ای یا ظرفی قرار گیرد که نور از آن عبور می‌کند، مقدار ید موجود کاهش می‌یابد؛ همچنین اگر درِ ظرف نمک باز باشد، ید تبخیر شده و ارزش نمک یددار از بین می‌رود.

اگر خواهان انتقال نمک به ظرف‌های دیگر هستید، باید نمک در ظرفی قرار گیرد که کاملاً از نور و حرارت به دور باشد چرا که این دو عامل باعث صدمه به ید موجود در نمک خواهد شد.

اگر نمک در نمکدان شیشه‌ای یا ظرفی قرار گیرد که نور از آن عبور می‌کند، مقدار ید موجود کاهش می‌یابد؛ همچنین اگر درِ ظرف نمک باز باشد، ید تبخیر شده و ارزش نمک یددار از بین می‌رود.

اگر نمک دور از نور و حرارت قرار گیرد، میزان ید موجود در این نمک تا یک سال حفظ شده و قابل مصرف است.

اگر تمام این تمهیدات به کار برده شود، در استفاده از نمک یددار برای پخت و پز معمولی مقدار خیلی زیادی از ید محفوظ می‌ماند.

 

آموزش جامع تصویری 0 تا 100 کسب درآمد آسان در منزل و کامیپوترات از طریق استخراج بیتکوین و با استفاده از مرورگر گوگل کروم و افزونه CryptoTab browser (کریپتوت بروزر)


 

آموزش جامع تصویری 0 تا 100 کسب بیتکوین رایگان در منزل با لب تاب و با استفاده از مرورگر گوگل کروم و افزونه CryptoTab browser  کریپتوت

  انتشار : ۳ دی ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 25171

دیدگاه های کاربران (0)

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما