مرکز دانلود خلاصه کتاب و جزوات دانشگاهی

مرکز دانلود تحقیق رايگان دانش آموزان و فروش آنلاين انواع مقالات، پروژه های دانشجويی،جزوات دانشگاهی، خلاصه کتاب، كارورزی و کارآموزی، طرح لایه باز کارت ویزیت، تراکت مشاغل و...(توجه: اگر شما نویسنده یا پدیدآورنده اثر هستید در صورت عدم رضایت از نمایش اثر خود به منظور حذف اثر از سایت به پشتیبانی پیام دهید)

نمونه سوالات کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات کارشناسی دانشگاه پیام نور (سوالات تخصصی)

نمونه سوالات دانشگاه پيام نور (سوالات عمومی)

کارآموزی و کارورزی

مقالات رشته حسابداری و اقتصاد

مقالات علوم اجتماعی و جامعه شناسی

مقالات روانشناسی و علوم تربیتی

مقالات فقهی و حقوق

مقالات تاریخ- جغرافی

مقالات دینی و مذهبی

مقالات علوم سیاسی

مقالات مدیریت و سازمان

مقالات پزشکی - مامایی- میکروبیولوژی

مقالات صنعت- معماری- کشاورزی-برق

مقالات ریاضی- فیزیک- شیمی

مقالات کامپیوتر و شبکه

مقالات ادبیات- هنر - گرافیک

اقدام پژوهی و گزارش تخصصی معلمان

پاورپوئینت و بروشورر آماده

طرح توجیهی کارآفرینی

آمار سایت

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1626
  • بازدید دیروز : 1603
  • بازدید کل : 13041083

تحقیق چرا سقف های شیروانی در روزهای طوفانی خراب می شوند و چگونه یک سقف مقاوم در مقابل بادهای شدید داشته باشیم


تحقیق چرا سقف های شیروانی در روزهای طوفانی خراب می شوند و چگونه یک  سقف مقاوم در مقابل بادهای شدید داشته باشیم

علت کنده شدن سقف های شیروانی ها در طوفان

 

وقتی طوفان ایجاد میشود فشار هوا در زیر شیروانی زیاد میشود و در بالای شیروانی فشار هوا کم است پس اتفاقی که ایجاد میشود این است که از زیر شیروانی نیروی زیادی به ان وارد میشود تا ان را کنده و فشار هوا را متعادل کند.

اما با این حال نمیتوان گفت که تقصیر نصابان است اما اگر سقف خوب و محکم نصب نشده باشد امکان کنده شدن ان زیاد تر است همین طور اگر سقف قدیمی باشد و از قبل طوفان اماده برای ریزش یا کنده شدن باشد.

  

راهکارهایی برای داشتن یک سقف مقاوم در مقابل بادهای شدید و طوفان

خانه ای با پلان مربعی (و یا پلان شش ضلعی یا هشت ضلعی) با چند قاب سقف (۴یا بیشتر) در آن بارهای باد کاهش می یابد. سقف های شیروانی چند طرفه (مانند شیروانی های ۴ طرفه) عملکرد بهتری نسبت به سقف های شیروانی دو طرفه دارند. سقف های دو طرفه به دلیل هزینه کمتر ساخت رایج تر هستند، در این نوع سقف ها شیب ۳۰ درجه بهترین عملکرد را دارد.

نیروی باد در سقف همانند نیروهای بالابرنده (uplift) عمل می کنند. این حقیقت دلیل اینکه چرا اغلب در هنگام بادهای شدید سقف ورم کرده و بالا می آید، می باشد. در این مورد اتصال سقف به زیرسازی و دیوارها مهمترین مسئله است.

اتصالات قوی بین سقف و زیرسازی و بین سقف و دیوارها خوب و موثر است. خرابی های سازه ای معمولا پیشرونده هستند، وقتی که یکی از اعضای سازه ای خراب یا شکسته می شود این خرابی منجر به خرابی سایر اعضا نیز می شود و در نتیجه باعث تخریب کل سازه می شود. اتصالات عموماً آسیب پذیر هستند اما می توان با هزینه هایی آنها را مقاوم کرد.

نواحی خاصی از ساختمان مانند لبه سقف ها، گوشه ها و پیش آمدگی لبه بام ها در معرض فشار باد بیشتری هستند. با استفاده از اتصالات خاص می توان این نیروها را در سقف متعادل کرد.

جلوآمدگی های سقف در معرض نیروهای بالابرنده باد هستند که می توان منجر کبه خرابی سقف شود. در طراحی سقف مقاوم در مقابل طوفان و باد طول جلوآمدگی ها باید به ۶۰ سانتی متر محدود شود.

طراحی خانه ی مقاوم در مقابل باد شامل سازوکارهای ساده ای برای کاهش تنش های محلی باد در لبه های پایینی می شود، مانند استفاده کردن ازکتیبه های کوچک و یا استفاده از یک شبکه افقی که هم سطح با ناودانی ها در اطراف خانه قرار می گیرند.

ساخت سازه هایی که پایه آنها باز است خطر آسیب دیدن در مقابل سیل و طوفان را کاهش می دهد.

تمام بازشو ها در سقف باید قابلیت بسته و قفل شدن را قبل از بادها شدید داشته باشند.

 

 

  انتشار : ۷ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 38314

دفتر فنی دانشجو

توجه: چنانچه هرگونه مشكلي در دانلود فايل هاي خريداري شده و يا هر سوال و راهنمایی نیاز داشتيد لطفا جهت ارتباط سریعتر ازطريق شماره تلفن و ايميل اعلام شده ارتباط برقرار نماييد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما