مدیریت زمان [1] زمان با ارزش ترین منبعی است که در اختیار انسانها قرار دارد ، زیرا که تمامی منابع دیگر به شرط وجود زمان ارزش می یابند و به همین دلیل در بسیاری از فرهنگ ها و زبان های مختلف ارزش و اهمیت توجه به زمان تکرار شده است . مهمترین وظیفه ی ما در زندگی این است که برای زمان ...
مدیریت رفتار سازمانی. پال هرسی و کنث بلانچارد نويسنده: ابراهيم حسن زاده عبدالملكي فصل اول 1- مدیریت را تعریف کنید. مدیریت عبارت است از کار کردن با افراد و به وسیله افراد برای تحقق اهداف سازمانی. مدیریت عبارت است از علم و هنر استفاده کارآمد و اثر بخش از منابع مادی و انسانی ...
چکیده: امروزه در عصر اطلاعات و دانش، برخورداری سازمانها از کارکنانی توانمند و پویا، مزیت رقابتی مهمی برای آنها محسوب میشود که امکان رقابت و پیشروی هر چه بهتر را برای این سازمانها فراهم میآورد. لذا بدیهی است که مدیران به توسعه استراتژیک منابع انسانی که به همه ابعاد ...
انگيزه عامل محرك براي كار و سازندگي در سازمان مقدمه امروزه مديران و مسئولان سازمانها و شركتها علاقه مند و اميدوارند كه چالشها و نارسائيهاي سازمان خود را ازطريق آموزش حل و فصل كنند و بهترين راه غلبه بر مشكلات در سازمان را ارتقاي كارايي و توانمندي كاركنان خود ازطريق آموزشهاي ...
مقدمه آيا تا به حال فکرکرده اید چرا عده ای در انجام کاری موفق می شوند و عده ی دیگری در انجام همان کار شکست می خورند ؟ به راستی رمز این موفقیت چیست که عده ای به آن می رسند و عده ای تا آخر عمر انتظار آن را می کشند؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید ببینیم افراد موفق و ناموفق چه تفاوت ...
اصول مدیریت از دیدگاه امام علی(ع) مدیران برای هدایت نیروی انسانی به سمت اهداف از پیش تعیین شده،باید به یك سلسله اصول در مدیریت پایبند باشند. رعایت این اصول، افزایشكیفیت كاری آنان ...
عنوان مقاله: استراتژی اقیانوس آبی به عنوان انقلابی در حوزه مدیریت استراتژیک چکیده: این مقاله به منظور معرفی و تبیین مفهوم استراتژی اقیانوس آبی و بررسی نقش آن در تغییر و تحول استراتژیک سازمان ها انجام شده است. این مقاله از نوع تحقیقات کاربردی بوده و روش انجام آن توصیفی-تحلیلی ...
ارباب رجوعان و اعتقاد بین سازمانی مفهوم مصاحبه زیر از مدیری که در استفاده از شرکتهای مشاوره مدیریت تجربه زیادی دارد گرفته شده است. ارباب رجوع (موکل) نماینده شرکت بزرگی است پس او به ماهیت مشارکت کاریاش با شرکت مشاوره در سطح استراتژیک اشاره دارد. فعالیتهای شرکت ارباب ...
اخلاق كارمندي در ادارات (فضائل و رذائل) مقدمه اخلاق اداري به چگونه كار كردن در اداره مي پردازد. يك كارمند مسلمان بايد متخلق به اخلاق اسلامي و انساني باشد. به عبارت ساده و مختصر اخلاق شامل شناخت صحيح از ناصحيح و آنگاه انجام صحيح و درست و ترك ناصحيح و نادرست است. بنابرين ...